lördag 7 mars 2015

En dag utöver det vanliga

Jag vill tacka alla som var med och fyllde  mammas begravning och gravöl med mycket själ och hjärta. Det blev en ceremoni och en kväll med attityd som jag tror att vi kommer minnas som något utöver det vanliga. För hur många begravningar slutar med dans i mittgången, jubel, applåder och glädjerop? Hur många minnesstunder berikas med indian/samesång av 8 åringar eller vackert "Handpad" spelande med himmelsk sång till. Eller för den delen akustiskt jammande  med inspiration från Södern?

Mamma <3
Jag tror att ni alla håller med om att en färgstark och banbrytande person förtjänar ett färgstarkt och banbrytande avslut. Jag minns min mamma som någon som hade förmågan att sudda ut gränser för vad som var möjligt samt att "bygga broar" mellan människor. Hon sammanförde sina vänner. Alla från olika "kulturer" och traditioner.
Jag hoppas på att kunna föra några av dessa goda egenskaper vidare. Något som vi, åtminstone försökte oss på, att föra vidare igår var hennes förmåga att lyfta taket med lite Committments-röj och då självklart i form av dängan "Mustang Sally" och jag vill tacka "Mr James Brown" för att han ville komma hit och bidra till detta. Grymt stolt över att fått vara delaktig. (Det märks vem som är stjärnan i familjen) ;)

Till sist ett stort tack till alla som hjälpte till att ordna inför detta arrangemang. Tack till Ulla, Cecilia, Lotta, Kicki, Britt-Inger, Gunilla, Emelie, Arne, Lasse, Kent, Suss och alla andra för ert slit med dekorationer, dukande, diskande, städande, ordnande med musik och mycket, mer som gjorde dagen till det som den blev. Passar på att tacka universum för att vi fick en underbar vårdag till hennes ära till på köpet. 

Och till er ALLA. Minns att det är gästerna som gör festen!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar