lördag 15 mars 2014

Utmanaren redo!

Utmaningar är det som får oss att växa. Jag har nu skaffat mig en utmaning i att flytta tillbaka till huset som numer är MITT hus. Nu kan jag välja själv vad jag vill prioritera utan att ha några bromsklossar som hindrar mig från att följa min övertygelse. Först nu ska jag in med bergvärme och sen ska utsidan på huset få sig ett ansiktslyft. Flyttar gör jag om en vecka och jag är mitt i packandet för tillfället. Kartonger överallt och tomt på väggarna men vad spelar det för roll? Jag är ju lycklig. Ägt huset har jag varit med och gjort sen 2005 och Sigge precis lärde sig gå men ändå känns det verkligen som om det är något nytt för mig och känslan jag har nu inför att ta mig an projektet har jag inte haft tidigare.
Min bror sa det så fint. Han sa "Det är dags för dig att karva ut en bit av världen som är bara din. Som kan bli din och barnens trygga punkt". Och så känns det. Jag vill landa någonstans och rota mig. Jag vill att Sigge och Minnah ska ha en plats som de kan tänka tillbaka på och tänka att det vad här jag växte upp. Jag har ju hattat runt i olika förhållanden och bott på massa olika ställen de senaste tio åren och egentligen innan det också. Under grundskolan, när jag bodde i stöpa, är nog den enda tiden jag haft en fast punkt egentligen och det är fantastiskt mycket värt för mig. Det var den plats där jag kände varenda skrymsle och vrå. Det känns fint när jag tänker på det. Den känns som den vackraste platsen på jorden... Mitt enda riktiga hem.
Den känslan vill jag kunna ge mina barn.
O vad jag ska greja där. Klippa häckar och buskar och träd. För att inte prata om gräs! Men vad f*n... På med bikini och gummistövlar och bara njuta av att gå runt i solen! Inga fel alls.
Just nu längtar jag. Får se hur jag känner när snön ska skottas i vinter :P
Äntligen är jag min egen. Äntligen vill jag bli stor och stark och klara mig själv. Äntligen har jag nått en punkt då jag inte vill iväg någonstans. Då jag inte är rädd för att vara ensam. Jag känner mig inte ensam längre utan njuter av tiden jag spenderar med mig själv och mina drömmar och planer. Det känns som min tid för att bli min egen bästa vän.
Lägger väl in en "före" för att sedan kunna lägga upp en "efter"... Ansiktslyftet behövs kan man säga :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar